Al jazeera。 Al Jazeera controversies and criticism

Al Jazeera controversies and criticism

Increasingly, Al Jazeera Media Network's exclusive interviews and other footage are being rebroadcast in American, British, and other such as CNN and the BBC. Archived from on 29 March 2012. 2018 Info: Appointed to the board of directors of the Dubai Financial Services Authority DFSA , a UAE government body, in 2004. Julia Loffe September—October 2010. The Iraqi government closed Al Jazeera's Iraq office on 7 August 2004, calling the network responsible for a negative image of Iraq and charging it with fueling anti- hostilities. " called the insinuation that the sculpture contradicted Islam. replaced Khanfar and served as the director general of the channel from September 2011 to June 2013 when he was appointed minister of economy and trade. Archived from on 3 January 2013. The Director General and editor-in-chief of the Arabic website is Mostefa Souag, who replaced as editor-in-chief. They act as directors in his various companies. Highly influential with close links to Abu Dhabi's ruling family, he has negotiated trade agreements on behalf of the UAE government. On 21 May 2003, Al Jazeera broadcast a three-minute clip from a tape that was obtained from Al Qaeda. Archived from on 21 September 2013. In 2010, however, the Information Ministry again banned Al Jazeera correspondents from reporting inside the country. In March, a bipartisan group of US lawmakers which included Congressman , Republican Congressman , and Ted Cruz wrote a letter urging to investigate whether Al Jazeera should register as a under the. Plans [ ] Future projects in other languages include , an language channel to cater mainly to Pakistanis. During his visit to in November 2011, president criticized Al Jazeera's coverage of the 2011 protests and said that it represents an Arabic double standard. Under pressure from the EU, in February 2019 the government approved tighter rules on who could apply for the Cyprus Investment Programme CIP. Discover The Cyprus Papers The Cyprus Papers is a live gallery of profiles sourced from leaked confidential documents. On June 23, 2014, after a four-month trial, they were found guilty of spreading false news and collaborating with the Muslim Brotherhood and sentenced to seven to 10 years' imprisonment. Al Jazeera English managing director Giles Trendle condemned the raid as a "crackdown on media freedom", and called on Malaysian authorities to end the criminal investigation of its journalists. Dima Tareq Tahboub, Ayyoub's widow, denounced her husband's death; she has written for and participated in an Al Jazeera English documentary. " With Al Jazeera's growing global outreach and influence, some scholars including have described the station as a transformation of the very definition of ". One of the station's office was the only channel to cover the live. Applicants under investigation or who had been investigated by Interpol or Europol. Their assets were stripped to secure release. " In the case filed by Qatar against the United Arab Emirates about the elimination of all forms of racial discrimination Qatar v. They are CIO of a Hong Kong-based pharmaceutical investment company. Vanurina is one of three senior executives from the bank who were all approved for Cypriot passports on the same day. In 2013, UN researcher Nicola Perugini was accused by of fabricating a session in his Al Jazeera article about the latest UNHRC report on Israeli settlements. Some jammed Al Jazeera's terrestrial broadcast or expelled its correspondents. In the tape, Zawahiri mentioned the 11 September attack and more terrorism against the Western countries saying that "The Crusaders and Jews understand only the language of killing and blood. He then shortly pursued a career as a pop musician. Although Sly later said that he had never seen the Mannings and told ESPN's that he is not a pharmacist and was not at the Guyer institute in 2011 as Al Jazeera reported , state licensing records indicate that a Charles David Sly was licensed as a pharmacy intern in Indiana from April 2010 to 1 May 2013. In order to maintain my integrity as a reporter, I had to quit. Within a week of the start of the rebellion, Al Jazeera began using the rebels' flag to identify its coverage. 9m in the preceding year, principally concerning Qatar government-owned media. Archived from on 22 November 2018. In January 2013, a former Al Jazeera employee from Syria stated their belief that there was ongoing strong pressure to conform to biased coverage of the Syrian Civil War. UAE Minister of Foreign Affairs said that Barril was a for Qatari emir during the emir's visit to Abu Dhabi; had no connection to the UAE, and the report was an attempt to involve the UAE in the coup attempt. Hovering over icons brings up the following explanations. Related applicants: Yang's husband, Chen Chong, also acquired a Cypriot passport. Khristenko's father Viktor Khristenko also held various government roles, including deputy prime minister, minister of finance and minister of energy and industry. Pellechia denied that the revocation of credentials was connected to Al Jazeera's Iraq War coverage. Year of birth: 1973 Application approved: 04. Alexander's son, Vladimir, was the deputy governor of St Petersburg between 2013 and 2014, and then the chief federal inspector of Moscow from 2015 to 2018. " Al Jazeera is available on individually. Israeli government employees declined interviews and denied visa applications for the organization's staff. Patrick Kingsley 13 February 2015. Year of birth: 1992 Application approved: 11. Whitaker, Brian 7 February 2003. Archived from on 6 February 2007. coverage of Bahrain protests makes me strongly believe that we need channels that are sponsored by people rather than by regimes. This enables Al Jazeera English and Al Jazeera live to be watched worldwide. Archived from on 23 May 2013. [ — ] [ ] Kuwait [ ] The Al Jazeera office in was closed by government officials after the organization aired a story on police crackdowns. Jameel was awarded an honorary knighthood by Queen Elizabeth in 2014. from the original on 3 June 2017. [ ]• Al Jazeera's broad availability in the Arab world "operat[ing] with less constraint than almost any other Arab outlet, and remain[ing] the most popular channel in the region", has been perceived as playing a part in the , including the and. Also holds citizenship of the Pacific Island state of Vanuatu. Dubai Press Club and Value Partners. Sudan [ ] In May 2019, Sudan closed Al Jazeera's office. Officials of Palestinian President ' party has accused Al-Jazeera of bias toward Hamas with which it is at political loggerheads , and Fatah official sued the broadcaster. There were also reports of disruption in Al Jazeera Mubasher's Broadcast to Egypt. Somalia [ ] Al Jazeera aired The Toxic Truth, a two-part documentary on toxic waste dumped in , in January 2009. Al Jazeera reportedly praised Abdel-Rahman, saying that he "defended human rights" and "rejected tyranny". Archived from the original on 15 January 2008. When started broadcasting its programs in Arabic on 12 July 2008, it entered into competition with Al Jazeera. At the time of the aforementioned incident in Algeria, Al Jazeera Media Network was not yet generally known in the Western world, but where it was known, opinion was often favorable and Al Jazeera claimed to be the only independent television station in the Middle East. Allouni had asked the court for permission to attend his mother's funeral in , but authorities denied his request and ordered him back to jail. Spouse also acquired Cypriot citizenship. " The began an investigation of the documentary, and the sought to question the Al Jazeera journalists and a Bangladeshi migrant whom they interviewed. At the end of 2017, a third lawsuit was brought by Michael Ganoe, an American Christian who has lived in Israel, in the District Court, after infringing copyrights of his private videos of volunteering for the , in which he was also compared by Al Jazeera to volunteering for the. 赵振鹏 Year of birth: 1981 Application approved: 12. Member of the Security and Defence Council 2012-2014. The Lebanese newspaper cited outtakes of interviews showing that the channel's staff coached Syrian eyewitnesses and fabricated reports of oppression by Syria's government. References [ ]• Segments of Al Jazeera English are uploaded to YouTube. Related applicants: Zhao's wife also acquired a Cypriot passport. On 20 September 2019, Twitter announced it had shut down two groups of accounts with links to UAE spreading disinformation primarily focused on Qatar. Archived from on 5 March 2009. In April 2013, Iraq banned Al Jazeera and nine other TV channels for "sectarian bias". In October 2003, the managing editor of the Saudi newspaper , accounted that the had told the Qatari government that "If Al Jazeera failed to reconsider its news context, the US would, in turn, have to consider its relation with Qatar. " [ ] Ahmad Ibrahim, in charge of Al Jazeera's coverage of Syria, is the brother of a leading member of the rebel. Related applicants: Andrey is named on the application documents of his son and mother. After pleading not guilty, Allouni was sentenced on 26 September 2005 to seven years in prison for being a financial courier for al-Qaeda. Booth, Robert 5 December 2010. The United-States-controlled Iraqi interim government closed the offices of Al Jazeera in in August 2004 during the. Both she and Liudmila are joint owners of companies in Crimea. Their sibling also acquired Cypriot citizenship on 21. The Channel is established and operated by , the same news agency that launched in December 2005 to deliver a Russian perspective on news to English-speaking audiences, and "Rusiya Al-Yaum" is indeed a translation of "Russia Today" into Arabic. An extradition hearing has been rescheduled for September 2020. Each profile contains links to original documents, stamped and signed as their passports were approved. A citizen has disgraced the nation. His brother, Ralif Safin, was senator for the Siberian republic of Altai 2002-2014. India [ ] Columnist Seema Sirohi has accused Al Jazeera of spreading an ignorant anti-India narrative in its coverage of the country. People who had applications for citizenship rejected in other EU nations were banned. [ ] Al Jazeera's editorial independence has been affirmed by journalism associations and organizations including the National Press Club and Reporters Without Borders. Al Jazeera has supported Allouni, insisting that he is innocent. The satellite in Australia carries the channel for free and from July 2012 is available at no extra charge to all subscribers to Australia's Foxtel pay-TV service. War in Afghanistan [ ] Al Jazeera came to the attention of many in the West during the hunt for and the in Afghanistan after the on the United States. It seeks to address the most challenging issues of the Shia Muslim and and the Middle East. Archived from on 20 October 2014. The channel and its web site also were seeing unprecedented attention from viewers looking for alternatives to embedded reporting and military press conferences. It is the first Arabic news provider to target the Chinese audience. antipathy at the Arabic network has dissipated significantly, though not entirely, several analysts say. On the 4th of April 2010 , the Arabic speaking channel of the Turkish national public broadcaster, was launched leading to a more consolidated role of Turkey in the Arab world. Related applicants: Poletaev also sponsored and for Cypriot passports. Both men deny the charges and say they compiled with Iranian and Cypriot law. India 5-day ban [ ] The Indian government banned the Al Jazeera TV channel in April 2015 for five telecast days as it repeatedly displayed disputed maps of India. Reporter was expelled from the country and Diyar Al-Omari, another reporter, was stripped of his journalistic credentials by the US. They are considered a high risk of corruption and money laundering. Several pro-Israel British activists and a former Israeli embassy employee filed complaints with UK media regulator in 2017 that The Lobby, an Al Jazeera four-part documentary series, was antisemitic. The applicant is named in an ongoing criminal investigation, or has been charged or prosecuted for a criminal offence. Assets seized in Dubai after they were accused of financing the Muslim Brotherhood in Syria. Al Jazeera has a large audience, but the organization particularly its original Arabic channel has been criticized for its involvement in controversies ranging from to. CNBC. 2018 Info: On an Interpol red-notice, along with his son, Mehdi. Sherry Ricchiardi April 2011. Following the launch of Al Jazeera America in 2013 until 2016 when the channel folded, Al Jazeera English was not available in the United States. Related applicants: Spouse and long-term business partner also acquired Cypriot citizenship. Al Jazeera has also been reported to be planning to launch an international newspaper. He was subsequently convicted and is currently serving a three year jail sentence in Vietnam. 2018 Info: CEO of VTB Capital PLC. In addition, the TV feed was soon available in the United Kingdom for the first time via. A 2000 estimate pegged nightly viewership at 35 million, ranking Al Jazeera first in the Arab world, over the Saudi Arabia-sponsored MBC and London's ANN. Year of birth: 1968 Application approved: 12. " The Egyptian regime later collapsed as a result of the Arab Spring. Spain [ ] Reporter was arrested in Spain on 5 September 2003 and charged with providing support to members of. As of July 2020, the rules have been relaxed, requiring just one year out of office. Al-Jazeera takes a clear position in every country from which it reports—not based on journalistic priorities, but rather on the interests of the Foreign Ministry of Qatar. Al Jazeera English is available on the and satellite platforms, as well as the standard terrestrial service branded , thus making it available to the vast majority of UK households. Egypt's Tahrir Square [ ] During the , on 30 January the Egyptian government ordered the TV channel to close its offices. He praised the Lebanese organization and the Palestinian group. Estrin, Daniel 2011-08-16. 2019 Info: Lu is a local political representative as deputy to the 17th Chengdu People's Congress. ; Jayamanogaran, Jaya 4 August 2020. editor, Patrick Wintour Diplomatic 23 June 2017. Archived from on 7 October 2009. Year of birth: 1971 Application approved: 28. If the venture panned out, it would extend the influence of Al Jazeera, and tiny Qatar, beyond even what had been achieved in the station's first decade. According to a number of observers, the extensive media coverage of the alleged email hack was seen as exacerbatiing the Qatar diplomatic crisis and orchestrated by Qatar. On 1 April 2003, a United States plane fired on Al Jazeera's bureau, killing reporter Tareq Ayyoub. Sirohi, Seema 21 August 2012. MAY; Scripps Howard News Service 9 January 2013. Malaysia [ ] Al Jazeera aired Locked Up in Malaysia's Lockdown, a documentary alleging that the mistreated illegal migrants and foreign workers during the country's , on 3 July 2020. Volpicelli, Gian 20 November 2018. As an , Kleinfield had reportedly obtained work at several pro-Israel organizations, interviewed dozens of Jewish pro-Israel activists, had access to donors, hosted Israeli embassy officials at his home, and filmed dozens of hours of video. Dual citizenship is not recognised in the laws of the UAE and obtaining a second citizenship is grounds for the involuntary loss of UAE citizenship. October 20, 2014, at the• [ ] Detention of Sami al-Hajj [ ] Al Jazeera cameraman , a Sudanese national, was detained en route to Afghanistan in December 2001 and held without charge as an in of the until May 2008. Applicants facing criminal investigation, even if not yet charged. Bin Jiddo resigned after political disagreements with the station. Year of birth: 1966 Application approved: 27. By and large, however, Al Jazeera's popularity can be more substantively attributed to its in-depth coverage of issues considered to be of great importance to the international Arab population, many of which received minimal attention from other outlets, such as: the Palestinian perspective on the second Intifada, the experiences of Iraqis living through the Iraq war, and the exclusive broadcast of tapes produced by Osama Bin-Laden. Jason Gay 29 October 2001. Member of the board of directors of Vozrozhdenie Bank. Cyprus Investment Programme applicants by country 2017-2019 Some documents reveal details of sponsors and other passport holders who acquired Cypriot citizenship before 2017. Qatar was seen as a close ally of ousted Sudanese president. See also [ ]• In February 2015, Al Jazeera posted an article on its online edition alleging that the Israeli government had opened dams in its southern region to intentionally flood parts of the Gaza Strip. Though Current TV had large distribution throughout the United States on cable and satellite television, it averaged only 28,000 viewers at any time. The suspension concerns maps of Pakistan used in 2013 and 2014 that did not demarcate the part of Kashmir under Pakistani control as a separate territory. It was selected by the station's founder, Emir of Qatar Sheikh Hamad bin Khalifa, as the winning entry in a design competition. Chairman of "KJC", a privately held investment company which mainly operates in New York City. BBC News, published 17 January 2003• The channel relaunched, with new graphics and music along with a new studio, on 1 November 2009, the 13th birthday of the channel. AbuKhalil, As'ad February 20, 2017. Year of birth: 1962 Application approved: 04. International Court of Justice. Jennifer Bryson 30 October 2001. Year of birth: 1960 Application approved: 31. The decline [in] 2004—2011 was insidious, subliminal, and very slow, but with a disastrous end. Satellite disruption [ ] During the opening game, ' transmission to the Arab world went down without explanation in the first half; second-half transmission was patchy. Al Jazeera reported that the last two test matches Sri Lanka v Australia in 2016 and India v Sri Lanka in 2017 played at Galle were fixed by bookmakers who were seen bribing the groundsman at Galle. On 2 April 2003, the organization announced that it would "temporarily freeze all coverage" of Iraq in protest of what Al Jazeera called unreasonable interference by Iraqi officials. Lawrence Velvel, Dean of the Mass. The Russian bank has been the target of US sanctions since September 2014. The allegation was repeated on , however, when Al Jazeera's English service was launched on 15 November 2006. Mahmud denied Luke's charges, calling him a difficult employee. The emir ordered Al Jazeera to emphasize the Libyan conflict, contributing to the insurgency's spread and influencing the Arab world's view of Libya. At the end of April 2013, the Iraqi government led by once again ordered Al Jazeera to stop broadcasting due to the alleged role of the channel in "encouraging the sectarian unrest". InfoCom was later convicted of exporting to Syria and -ruled Libya, of knowingly being invested in by a member both of which are illegal in the United States , and of underpaying customs duties. The channel used the platform to collect information and reports about the , through Twitter, SMS and the website. A person can apply for the programme 12 months after their EU or UN sanctions are lifted or their association with the sanctioned entity ends. In January 2012, The ruled on 17 January 2012 that the Spanish sentence was illegal, and Allouni was freed in March. C a rebroadcast of WNVC's feed , but those sources were switched to Al Jazeera America on 20 August 2013. Rusiya Al-Yaum started broadcasting on 4 May 2007. The organization would only have access to three agencies: representatives of the , the , and the. insinuating that the sculpture was against the teachings of Islam• Retrieved 5 November 2011• Shares were held by private investors as well as the government. Using part of Current TV's infrastructure, Al Jazeera launched an American news channel on 20 August 2013. On 9 October 2017, Ofcom issued a 60-page ruling rejecting the complaints which was welcomed by an Al Jazeera source as vindicating the organization's journalism. Related applicants: Puchkov also bought Cypriot citizenship for his wife. at Axis of Logic• After improvements in relations between Bahrain and Qatar in 2004, Al Jazeera correspondents returned to Bahrain. The chairman of the channel is. The Electronic Intifada, French media outlet Orient XXI and Lebanon's newspaper released the four episodes of The Lobby—USA in early November. Shihabi was replaced by former managing director. The tape about Ayman al-Zawahiri, an Egyptian physician and the intellectual supporter of Al Qaeda. Four members were injured in the crackdown. He is also a member of The Chinese People's Political Consultative Conference CCPPCC , an advisory body to the government. On 7 December 2010, Al Jazeera said its English language service has got a downlink license to broadcast in India. The move was quickly mirrored by stock-market officials. According to Al Jazeera, a former French army commander Paul Barril was contracted and supplied with weapons by the UAE to carry out the coup operation in Qatar. The applicant must have a clean record. In response, GPO announced a boycott of the channel, which was to include a general refusal by Israeli officials to be interviewed by the station, and a ban on its correspondents from entering government offices in Jerusalem. Archived from on 23 December 2008. Indian nationals are not allowed to hold dual citizenship. The format of Sharia and Life is similar to that of al-Qaradawi's earlier programing on Qatar TV as well as Egyptian television shows going as far back as the 1960s. Related applicants: Oleg's sister, Natalia Vasilyuk, who holds senior positions in his companies, also acquired Cypriot citizenship on the same day. 2017 Info: A former general in the Afghan military, Rahmani was appointed speaker of the Wolesi Jirga, Afghanistan's lower house of parliament, in May 2019. He faced trial in Canada in 2019 for money laundering of proceeds of sanctioned oil sales. On 24 November 2017, deputy chief accused Al Jazeera of provoking the and called for bombing of Al Jazeera by the Saudi-led coalition, tweeting in Arabic "The alliance must bomb the machine of terrorism. Netael Bandel 18 November 2018. Some observers have argued that Al Jazeera Media Network has formidable authority as an opinion-maker. Archived from on 21 September 2017. Some criticized the network for giving a voice to terrorists. In January 2009, Qaradawi stated: "Throughout history, Allah has imposed upon the [Jews] people who would punish them for their corruption. She acquired Cypriot citizenship on the same day as Bakhmatyuk. Al Jazeera wrote to Spanish Prime Minister in protest: "On several occasions, Western journalists met secretly with secret organizations and they were not subjected to any legal action because they were doing their job, so why is Allouni being excluded? Many analysts had considered the limited availability of Al Jazeera English in the United States to be effectively a "blackout". Year of birth: 1959 Application approved: 16. Related applicants: Billionaire father renounced their Indian citizenship to collect a Cypriot passport in 2018. The Christian Science Monitor. Middle East and North Africa program coordinator Mohamed Abdel Dayem said, "Israel must clarify why it continues to hold Samer Allawi. 2019 Info: Founder of construction firm ARKS. Year of birth: 1956 Application approved: 07. His father, Yuri Molchanov, was the KGB resident at Leningrad State University, where Vladimir Putin worked as his assistant in 1990. The channel began broadcasting in late 1996, with many staff joining from the 's Saudi-co-owned Arabic-language TV station, which had shut down on 1 April 1996 after two years of operation because of censorship demands by the Saudi Arabian government. In October 2009, Al Jazeera acquired six sports channels of the ART. In December 2019 Soldatov was placed under house arrest and charged with fraud on an especially large scale. Archived from on 20 January 2012. On 8 February 2018, it was reported that Qatari leaders had reassured the leaders of American Jewish organizations that Al Jazeera would not air its companion documentary series on the. "Doha rejects discussing any matter related to Al Jazeera channel as it considers it an internal affair," Qatar News Agency quoted the foreign minister as saying. In a precursor of a pattern to follow, its exclusive video clips were highly prized by media. During the 10 years after becoming a citizen they are imprisoned for a crime for an offense involving a moral obscenity. 2017 Info: Formerly held directorships at various oil companies including a subsidiary of Russian giant, Lukoil. But in August 2020 some of the rules were relaxed. Relative was secretly abducted from Hong Kong by Chinese security agents. Al Jazeera's broadcasts have sometimes resulted in drastic action: for example, when, on 27 January 1999, critics of the Algerian government appeared on the channel's live program El-Itidjah el-Mouakass "The Opposite Direction" , the Algerian government cut the electricity supply to large parts of the capital Algiers and allegedly also to large parts of the country to prevent the program from being seen. Kleinfield left Washington suddenly in January 2017, around the time that Al Jazeera broadcast : a four-part documentary series which used undercover journalism to infiltrate several. However, according to Pew Research Center study, in its coverage of the Syrian crisis, Al Jazeera America cable news channel provided viewers with content that often resembles what Americans saw on other U. [ ] The network is sometimes perceived to have mainly perspectives, promoting the , and having a pro- and an anti- bias in its reporting of regional issues. Related applicants: Three of Juffali's children also acquired Cypriot passports. Prior to the arrival of Al Jazeera, many Middle Eastern citizens were unable to watch TV channels other than state-controlled national TV stations. Al Jazeera America head announced that the organization would contest the lawsuit in court.。 。

The Cyprus Papers

。 。 。

1

Al Jazeera

。 。 。

9

Al Jazeera controversies and criticism

。 。 。

Al Jazeera

。 。 。

6

The Cyprus Papers

。 。 。

3

Al Jazeera

。 。

15

Al Jazeera

。 。 。

7

Al Jazeera

。 。

4